Poskytování informací a příjem podání podnětů, stížností
Městys Dolní Bukovsko zveřejňuje informace následujícími způsoby:
• na úřední desce u budovy úřadu městyse
• na internetové úřední desce na adrese: https://www.dolnibukovsko.cz/uredni-deska
• informace lze dále získat v kanceláři úřadu městyse v úředních dnech a úředních hodinách
Žádosti o informace, podání podnětů a stížností
Každá fyzická nebo právnická osoba může získat informace nebo podat podnět níže uvedenými způsoby:
-
Osobně (ústně): na úřadě městyse v úředních dnech a hodinách:
Úřední hodiny:
Pondělí |
7:30 - 11:30 hod. |
13 - 17 hod. |
Středa |
7:30 - 11:30 hod. |
13 - 17 hod. |
Pátek |
7:30 - 11:30 hod. |
- |
- Telefonické podání (ústně): +420 385 726 101
- Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
- Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu podatelna@dolnibukovsko.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis) , elektronickou podatelnou, na datovou schránku: yqvberz nebo poštou na adresu:
Úřad městyse Dolní Bukovsko, Nám. Jiráskovo 67, 373 65 Dolní Bukovsko
V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí obsahovat minimálně tyto náležitosti:
- komu je žádost určena,
- jaká konkrétní informace je požadována,
- kdo žádost podává (jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu)
Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.
Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na úřadě městyse v úředních hodinách.
Lhůty pro vyřízení žádosti
Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti:
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).
- Nevztahují-li se požadované informace k působnosti úřadu městyse či městyse jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.
- Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.
- Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.
- Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.
- Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm. a) zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.
Příjem a vyřízení odvolání
Způsob odvolání a jeho obsah:
- Osobně na úřadě městyse
- Poštou na adresu Úřad městyse Dolní Bukovsko, Nám. Jiráskovo 67, 373 65 Dolní Bukovsko
- Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
- odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.
O odvolání rozhoduje:
- zastupitelstvo městyse - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti městyse,
- v případě, že obecní zastupitelstvo není schopno zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
- krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.
O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.
Sazby za poskytování informací
Formuláře